Щодо оптимізації співпраці Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області з адвокатами області у сфері надання інформації у відповідь на адвокатські запити

До Ради адвокатів Одеської області 21 жовтня 2020 року надійшов лист від начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області щодо проблемних питань, які виникають під час розгляду адвокатських запитів.

Згідно з текстом вказаного листа, до Головного управління надходять численні запити адвокатів з проханням надати певну інформацію та копії документів з пенсійної справи особи, яку вони представляють, а в окремих випадках – і повністю копію пенсійної справи.

Так, тільки за останній тиждень на адресу Головного управління надійшло 54 адвокатських запити щодо надання інформації та документів по 108 особах. У своїх запитах адвокати вимагають надати великий обсяг інформації у 5-денний строк, як це передбачено Законом України “Про адвокатуру та адвокатську діяльність”.

Витребування копії всієї пенсійної справи клієнта (а не окремих документів, які необхідні для здійснення захисту особи, представництво якої здійснюється), а також великого обсягу інформації потребує значних затрат часу та ресурсів, що паралізує роботу працівників, які, згідно своїх прямих посадових обов’язків, зобов’язані проводити нарахування та виплату пенсій. Особливо, якщо адвокат звертається за отриманням інформації та документів на велику кількість осіб в одному запиті.

Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області висловило прохання, по можливості, у разі великої кількості запитуваної інформації зазначати у запитах бажану дату отримання відповіді, яка б перевищувала 5 днів.

Задля оптимізації співпраці Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області та адвокатів області, Рада адвокатів Одеської області ЗВЕРТАЄ УВАГУ на необхідність лояльного ставлення адвокатів до продовження строків розгляду адвокатських запитів Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області у зв’язку із чималою кількістю адвокатських запитів, які надходять до вказаного органу, та великого обсягу інформації, яка запитується й, відповідно, значної ресурсозатратності працівників на наданням інформації у відповідь на адвокатські запити, що перешкоджає здійсненню їх основних функцій.